צילום:freepik

מפרק הירך הוא אחד האזורים החיוניים והחשובים ביותר בגוף האדם ומעבר לזה שהוא מחבר בין שני חצאי הגוף, פלג הגוף העליון ופלג הגוף התחתון, הוא מאפשר את התנועה והיציבה עצמה. מפרק הירך מחבר בין האגן לירך ומאפשר הנעה של הגוף כולו, בעודו בנוי משתי עצמות- עגולה ושטוחה שהתנועה המשותפת ביניהן מאפשרת תנועה. בין שתי העצמות ישנו סחוס ורקמה שמפרישה חומר סיכה שמאפשר לשמור על תנועה חלקה, בלימה של זעזועים והעדר שכאב שנובע מחיכוך, משום שחיכוך, כאמור מסוכך.

יחד עם זאת ועל רקע תנועה לא נכונה לאורך זמן, טראומה, ותמורות הזמן בעיקר על רקע הזנחה וחוסר תרגול של עבודת יציבה וחיזוק נכונים עלולה להיווצר שחיקה של הסחוס ויכולות הסיכוך של הגוף. לאורך זמן התנועה נפגעת באופן משמעותי בליווי של כאב שהולך ומחריף. ישנו מגוון של דרכים לסייע, אבל לעיתים המצב מגיע לכדי קיצון שבו רק התערבות כירורגית תעשה הבדל. החלפת ירד בגישה קדמית היא הגישה המתקדמת ביותר לניתוח מפרקי ירך והיא נעשית בצורה זעיר- פולשנית שמתאפיינת ביתרונותיה הרבים.

עצם הגישה הזעיר פולשנית יחד עם הטכניקה של החלפת ירך בגישה קדמית מאפשרת טיפול פחות טראומתי באופן כללי. החל מטכניקת החדירה, בשונה מפתיחה מלאה מדובר בפלישה זעירה ומינימלית מאד. במקביל, הגישה הקדמית לא עושה שימוש בטכניקות של ניתוק השרירים שמקיפים את הירך וזה מפחית ממד משמעותי של טראומה בניתוח. זאת ועוד, טכניקה שלא חותכת את השרירים שמקיפים את המפרק מפחיתה סיכון להשלכות נפוצות של הניתוח כמו צליעה שמאפיינת טכניקות ניתוח אחרות. 

החלפת ירך בגישה קדמית מאפשרת לקבל יציבות רבה יותר של המפרק ושעורי פריקה וסיבוכים כתוצאה מיציאתו של עצם הירך מעצם האגן יורדים לכמעט אפס כאשר הניתוח נעשה בידי כירורג מומחה ומיומן. לחצו כאן לקבלת מידע נוסף על בחירת כירורג מומחה.

באופן כללי הגישה של החלפת ירך הגישה קדמית מוכיחה את עצמה גם מחקרית וגם מדיווחי מנותחים בפועל על רמה גבוהה יותר של יציבות, טווח תנועה רחב יותר, החלמה מהירה יותר ורמות כאב נמוכות יותר באופן משמעותי. למידע נוסף על הניתוח לחצו כאן.

צילום:freepik