ברחובות נמצאת קליניקת פיזיותרפיה המתמחה בשיקום נוירולוגי הנקראת "צעד צעד". בפוסט זה נסקור מעט את תחום הפיזיותרפיה השיקומית וכל מה שמסביב. כדי להתחיל להבין את המושג פיזיותרפיה שיקומית או שיקום נוירולוגי, יש לדעת שנוירולוגיה היא תחום ברפואה המודרנית העוסק בחקר מחלות של מערכת העצבים. מחקר בתחום חשוב מכיוון שהוא מאפשר הבנת תהליכים פתולוגיים המשפיעים על מערכת העצבים ופיתוח תרופות וטיפולים המשפרים את המצב, ובנוסף לכך, הוא מסייע לפיתוח בדיקות המאפשרות אבחון מוקדם ואף מניעה של מחלות שונות.

1. אודות קליניקת הפיזיותרפיה ברחובות

קליניקת פיזיותרפיה ברחובות "צעד צעד" היא קליניקה מובילה בתחום השיקום נוירולוגי והחזרת הפעילות הגופנית. הקליניקה מתמחה גם בשיקום פציעות ספורט ובטיפול בכאבי שרירים. הקליניקה עובדת עם כל קופות החולים בישראל ותפקידה הוא לספק טיפולי פיזיותרפיה שיעזרו בשיקום והחזרת הפעילות הגופנית של המטופל. הקליניקה מצויידת בצוות מקצועי ומיומן המתמחה בריפוי פציעות ובהחזרת התפקוד הגופני לאחר פציעות וניתוחים. עם טיפולי הפיזיותרפיה המבוצעים על-פי הידע העדכני והעדכונים התכופים בתחום רפואי זה, הקליניקה מספקת למטופליה טיפולים איכותיים ומועילים ביותר.

2. מהו שיקום נוירולוגי וכיצד הוא מתבצע?

בניגוד לפיזיותרפיה הרגילה, שיקום נוירולוגי מתמקד במערכת העצבים ובאמצעותו מתאפשר לשחזר את התפקודים של הגוף והמוח אחרי תקריות, מחלות נוירולוגיות ופציעות רבות אחרות. לאחר אבחון מקיף, נבחרת תכנית שיקום מיוחדת לכל מטופל בהתאם לחומרת הפגיעה ולתפקודים שאבדו, ובהתאם לגיל ולמצב הבריאותי הכללי של המטופל. הפיזיותרפיסטים המאומנים והמיוחדים של הקליניקה משלבים מגוון שיטות המתאימות לטיפול הוליסטי והמסייעות בשיקום המלא של המטופל.

3. שיקום נוירולוגי לילדים

במסגרת שיקום נוירולוגי לילדים, חשוב להתמקד בטיפול התואם את שלבי ההתפתחות והגדילה של הילד. זה כולל לימוד תרגילי מוטוריקה עדינה ותמיכה בהתפתחות הילד בשלבים מאוחרים יותר. קליניקת "צעד צעד" לפיזיותרפיה ברחובות מתמחה בשיקום נוירולוגי של ילדים ומציעה טיפול פיזיותרפי חיוני לנוירופלסיות משופרת, כולל תרגילי גמישות, תרגילי חיזוק שרירי הגב, טיפולים בטונוס שרירים נמוך/גבוה, ועוד. הקליניקה עוזרת להתפתחות תינוקות וילדים באופן יעיל ובצורה מקצועית, תוך שילוב טיפולים רפואיים ותרגול גופני. כך נבנה שיקום נוירולוגי מושלם לילדים וזה מאפשר להם להגיע ליכולת המרבית שלהם ולהשתלב בקהילה באופן מלא ומתאים לגיל שלהם.

4. תפקיד הפיזיותרפיה בשיקום לאחר פציעה וניתוחים

בהמשך להבנת השיקום הנוירולוגי, התפקיד של הפיזיותרפיה בשיקום לאחר פתיעה או ניתוח הוא חשוב במיוחד. הפיזיותרפיה עוזרת להשיג את מטרות השיקום המוגדרות מראש על ידי הגדלת טווח התנועה והכוח של המפרקים והשרירים הפגועים, וזאת לאחר שחרור שלהם והשבה הדרגתית של התנועה הטבעית של המפרקים הדורשים תזוזה. בנוסף, הפיזיותרפיה מסייעת לשחזר את התפקוד המוחי, התנועתי והפיזיולוגי של הגוף לאחר פגיעה או ניתוח. טיפולי פיזיותרפיה כוללים בין היתר תרגולי תנועה, אימוני התנגדות, תרגילי נשיאת משקל ותנועות פונקציונליות המכוונות לשרירים ולתנועות הספציפיות המושפעות מהטונוס הנמוך. כל זאת תחת מסגרת תוכניות שיקום הנבנות באופן אישי ומקיף לכל מטופל. לכן, חשוב לבחור בפיזיותרפיסטים מיומנים בעלי נסיון בשיקום במרפאה המספקת תמיכה מלאה למטופלים ולמשפחותיהם, תוך שקיפות מידע מלאה באשר להתקדמות בטיפולים.

5. השיטות השונות של טיפולי פיזיותרפיה

קליניקת פיזיותרפיה ברחובות "צעד צעד" מתאימה למטופל התאמות שונות של טיפולי פיזיותרפיה לפי סוג המצב הפיזי והתפקודי שלו. באמצעות טיפולים יזומים כמו תרגולי תנועה, שחרור מפרקים, טיפולים בסימטומים ספציפיים ועוד, מתאפשר ליישם טיפול ספציפי ואישי לכל מטופל. טיפולים אלו מבוצעים תחת מקצועיות מלאה, ובסביבה אנושית ותומכת, כדי לוודא התקדמות מהירה ומקסימלית עבור כל מטופל. חשוב לזכור כי טיפול פיזיותרפי יכול לסייע למטופל בצורה גדולה מאוד בהחזרת התפקוד ולשפר את מצבו הפיזי והמנטלי.