האם המחשב הנייד שלך מתחמם יותר מדי לדעתך? מעוניין ללמוד איך לשמור עליו קריר בזמן השימוש בו? אם כן, הפוסט הזה בבלוג הוא בשבילך. מיד נספק כאן מספר טיפים שיעזרו לך לקרר ביעילות את המחשב הנייד שלך ולהבטיח שהוא פועל בביצועים האופטימליים שלו.

1. בדוק ונקה את המאווררים

חשוב לבדוק ולנקות מדי פעם את המאווררים במחשב הנייד מכיוון שאבק ופסולת יכולים להצטבר לאורך זמן, מה שיכול להפחית את יעילות הקירור. כדי לבדוק את המאווררים, עליך לפתוח את המחשב הנייד ולהשתמש במברשת רכה כדי להסיר בעדינות לכלוך או אבק. במידת הצורך, אתה יכול להשתמש בפחית אוויר דחוס או בשואב אבק עם מברשת רכה כדי לנקות בצורה יעילה יותר את המאווררים. פעולה זו באופן קבוע תעזור להבטיח שהמחשב הנייד שלך פועל ביעילות רבה יותר ונשאר קריר.

2. השתמש במחשב הנייד שלך על שולחן

שימוש במחשב נייד על שולחן במידת האפשר היא דרך יעילה לשמור על התחממות יתר של המחשב הנייד. עבודה על משטח קשיח שטוח תאפשר אוורור טוב יותר ותשמור על פתחי האוורור שלא ייחסמו. בנוסף, הרמת המחשב הנייד והטייתו בזווית נוחה לשימוש יכולה גם לעזור בקירור. לא רק שהמחשב הנייד יהיה נוח יותר לשימוש אלא גם שהמאווררים יוכלו לשאוב אוויר קריר יותר בקלות. הצבת המחשב הנייד על מעמד יכולה גם לספק מקום נוסף לאוורור.

3. רכוש משטח קירור למחשב נייד

מאוורר למחשב נייד יכול להיות אביזר עוצמתי לכשעצמו אך לפעמים גם הוא זקוק לתגבורת (אפילו אם הוא תקין לחלוטין). השקעה במשטח קירור למחשב נייד היא אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח שהמחשב הנייד שלך יישאר קריר. משטח קירור עוזר להפחית את טמפרטורת הפעולה של המחשב הנייד ב-3-10 מעלות צלזיוס על ידי מתן קירור נוסף למכשיר שלך. זה גם עוזר לשמור על זרימת האוויר סביב המחשב הנייד, ומאפשר לו לפזר חום בצורה יעילה יותר. בנוסף, ניתן להשתמש במשטחי קירור למחשב נייד על שולחנות עבודה ובכך לשפר את המנח שלו באופן שמאפשר לך להשתמש במחשב הנייד שלך במצב נוח יותר. יתר על כן, למשטחי קירור רבים יש הגדרות אוורור ניתנות לשינוי והם גם מגיעים לפחות עם יציאתUSB  אחת נוספת לחיבור התקן נוסף. בסך הכל, השקעה במשטח קירור למחשב נייד היא אחת הדרכים היעילות ביותר לשמור על המחשב הנייד שלך מפני התחממות יתר ולהבטיח ביצועים מיטביים.

4. השתמש באוויר דחוס לניקוי פתחי האוורור

שימוש באוויר דחוס לניקוי פתחי אוורור של מחשב נייד הוא דרך מצוינת להבטיח שהמחשב הנייד שלך מסוגל לקרר את עצמו כראוי. לשם כך, עליך להשתמש בפחית אוויר דחוס עם חיבור הקש ולרסס את האוויר לתוך פתחי האוורור במחשב הנייד. זה יעזור להסיר אבק ופסולת שהצטברו עם הזמן, וגם יעזור לשמור על מאווררי הקירור של המחשב הנייד פועלים בצורה חלקה. הקפד להחזיק את המחשב הנייד במצב מאונך בזמן השימוש באוויר הדחוס, מכיוון שהדבר יסייע במניעת חדירת נוזלים לתוך המכשיר.

5. השתמשו במאוורר חיצוני להזרמת האוויר

שימוש במאוורר כדי להזרים את האוויר סביב המחשב הנייד יכול לעזור לשמור אותו קריר יותר. זה חשוב במיוחד אם המחשב הנייד ממוקם ליד מקור חום, כגון חלון פתוח או רדיאטור. יש למקם את המאוורר באזור הנכון בחדר כך שהוא יניע אוויר קריר לכיוון המחשב, ו/או ירחיק ממנו אוויר חם ככל שמתאפשר. יש למקם את המאוורר כך שהאוויר יזוז בכיוון אחד ולא ינוע בכיוון אקראי. זה יבטיח שהמחשב הנייד יקבל את יתרונות הקירור המקסימליים מהמאוורר.

6. התקן תוכנה במחשב הנייד שלך לוויסות מהירות המאוורר

שימוש בתוכנה כזו במחשב הנייד שלך היא דרך מצוינת לשמור על פעולתו קרירה ויעילה. תוכנת קירור מסייעת לווסת את טמפרטורת המחשב הנייד על ידי ניטור הטמפרטורה ברכיבים השונים כגון לוח האם, המעבד והכרטיס הגרפי. באמצעות התוכנה ניתן לשלוט על מהירות המאוורר, כאשר בתוכנות המשוכללות יותר ניתן להגדיר פרופיל אוורור חכם אשר מווסת את מהירות המאוורר באופן אוטומטי. אמנם מחשבים ניידים רבים מגיעים עם פיצ'ר קירור אוטומטי מובנה אך פעמים רבות אפשר וכדאי להגדיר באופן ידני סט של חוקים שקובעים מתי להפעיל את המאוורר ובאיזו עצימות – כל זה מוגדר בתלות בטמפרטורות שאליהן המחשב מגיע. על ידי התקנת תוכנה לשליטה אל המאווררים, אתה יכול להגדיר בקלות את ספי הטמפרטורה עבור המחשב הנייד שלך ולוודא שהוא לא יתחמם יתר על המידה. בנוסף, התוכנה יכולה לעזור להאריך את חיי המחשב הנייד שלך על ידי הפחתת צריכת החשמל הכוללת שלו.

7. הרחק את המחשב הנייד מאור שמש ישיר

הרחקת המחשב הנייד מאור שמש ישיר חיונית לקירור יעיל. קרני השמש עלולות לגרום לבעיית התחממות יתר, מכיוון שהמחשב הנייד יספוג את החום, מה שיוביל לכיבוי אפשרי או לקריסתו. מכיוון שכך, עדיף לשמור את המחשב הנייד בחדר קריר ומאוורר היטב, הרחק מכל אור שמש ישיר. בנוסף, כדאי להשתמש בתריסים או וילונות כדי להגן עוד יותר על המחשב הנייד מאור שמש ישיר. פעולה זו תעזור לשמור על הפעלת המחשב הנייד בצורה חלקה ויעילה.

8. הרחק את המחשב הנייד שלך ממקורות חום

הרחקת המחשב הנייד ממקורות חום היא חלק חשוב בשמירה על קרירותו. מכשירים כמו רדיאטורים, תנורי חימום ואפילו אור שמש ישיר עלולים להגביר את הטמפרטורה של המחשב הנייד, ולגרום לו להתחמם יותר מדי. לכן חשוב לשמור את המחשב הנייד במרחק ממקורות אלו ולוודא שהמחשב הנייד מאוורר היטב ובאזור של זרימת אוויר טובה. בנוסף, ודא שאין חפצים החוסמים את פתחי האוורור בתחתית או בצדי המחשב הנייד שעלולים להגביל את יכולתו לפזר חום.