קיים גוף הולך וגדל של מחקר התומך בשימוש בטיפול במוזיקה כדי לטפל בבעיות גופניות ונפשיות. מחקרים הראו את יעילותה בטיפול במגוון מחלות נפש, כולל דיכאון, חרדה, אוטיזם, טראומה וסכיזופרניה. טיפול במוזיקה, שהופך פופולרי יותר ויותר, משמש לעתים קרובות אצל אנשים עם דיכאון שחוו אותו, שרבים מהם סבלו מסימפטומים של דיכאון לפני שאובחנו, טופלו או במצב של הפוגה. אין זמן טוב יותר להכיר את הטיפול במוזיקה מאשר עכשיו, כאשר הוא נפוץ יותר ויותר בבתי חולים ובמתקני בריאות ברחבי הארץ.

מפגשים של טיפול במוזיקה

בהובלת מטפל מורשה במוזיקה, משתמשים בהתערבות של מוזיקה וצליל כדי לעזור לאנשים עם מחלות לשפר את רווחתם הגופנית, כמו גם את הדרך שבה הם מתקשרים ומביעים רגשות. בטיפול במוזיקה, אשר נועד במיוחד לקידום ביטוי עצמי, המטפל יוצר סביבה מוזיקלית ורגשית המעודדת אותך להגיב על ידי חשיפת חוויותיך ורגשותיך האישיים. המטפל יכול לבחור ללמד אותך טכניקות כדי להרגיע את עצמך ולהקל על הכאב שאתה מרגיש. נגינה בפסנתר, שירה, ריקוד או צורות אחרות של ביטוי מוזיקלי יכולות גם לשפר את מצב הרוח ולשפר את עצמך – הערכה.
למידע בנושא של פלוטו אינדקס יש לגשת לאתר pluto2go.co.il

למעשה

ההשפעות של טיפול במוזיקה יכולות להיות כל כך יעילות עד שהוא יכול לעזור להקל על החרדה של חולי אלצהיימר. מתח וחרדה מופחתים הם רק חלק מהיתרונות של טיפול במוזיקה שתועדו. אף על פי שנדרש מחקר נוסף בכדי להבין כיצד ניתן להשתמש במוזיקה באופן טיפולי לטיפול במחלות נפש, מחקרים מצביעים על כך שטיפול במוזיקה יכול לשפר את איכות החיים והקשר החברתי של אנשים עם סכיזופרניה. נעשה שימוש בטיפול במוזיקה בכדי להקל על השפעות הדמנציה, להפחתת התקפי אסתמה אצל ילדים ומבוגרים, ולעזור בהקלה על כאבים בחולים מאושפזים. בסך הכל, טיפול במוזיקה יכול לסייע בניהול כאב, בשיפור מיומנויות ההתמודדות, בהפגת גורמי לחץ הקשורים לאשפוז, ובעזרת בעיות גופניות ונפשיות ארוכות טווח כמו דיכאון וחרדה. ההשפעה החיובית של הטיפול במוזיקה אינה מוגבלת רק לכישורי התמודדות, כך שאנשים במגוון רחב של מצבים יכולים להפיק תועלת מהטיפול.

הוכח כי טיפול במוזיקה משפר את איכות חייהם של אנשים עם דמנציה

והשימוש בו לשיפור הסימפטומים והתפקוד היומיומי והיחסים מעניין במיוחד. פעילויות טיפול במוזיקה לקשישים הוכחו כמשפרות את בריאותם הנפשית של חולי אלצהיימר וצורות אחרות של דמנציה. מחקר שבדק טיפול במוזיקה כטיפול בפסיכוזה – דיכאון – הצביע גם על כך שזו דרך יעילה לנהל את הסימפטומים של המטופלים.

בנוסף

ההשפעות של טיפול במוזיקה על איכות חייהם של חולי אלצהיימר היו נחקר, והיתרונות נותרו בהתקדמות המחלה. טיפול במוזיקה שיפר את בריאות הנפש ואיכות חייהם של חולים שקיבלו טיפול מאושפז בהשוואה לקבוצת הביקורת שלא קיבלו טיפול במוזיקה.

עם זאת

מחקר מכיר בכך שיש צורך במחקר נוסף כדי להסיק מסקנות מדוע טיפול במוזיקה מבצע שיפורים אלה ואיזה סוג של טיפול במוזיקה הוא היעיל ביותר בקרב אנשים הסובלים מאלצהיימר. SS, לונדון. מאמר זה מסביר מהו טיפול במוזיקה וכיצד הוא יכול לעזור בשיפור הנפש אנו מקווים שמאמר זה ייתן אינדיקציה ליתרונות הטיפול במוזיקה ונצפה למחקרים נוספים בהם לקוחותינו ייהנו בעתיד.

על פי ה- Ame איגוד התרפיה למוסיקה ריקנית

טיפול במוזיקה הוא שימוש מבוסס הוכחה במוזיקה למטרות אישיות הניתנות להשגה בעזרת איש מקצוע מוכר שסיים תוכנית מוכרת לטיפול במוזיקה. טיפול במוזיקה הוגדר כ"נוהג לענות על צרכיהם של אנשים עם מחלת נפש ספציפית כמו סכיזופרניה, הפרעה דו קוטבית, דיכאון, חרדה או הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). זו גישה לא פולשנית לטיפול במגוון רחב מגוון מחלות נפש, מדיכאון וחרדה ועד חרדה ודיכאון בקרב מבוגרים וילדים, והוא שימושי לטיפול בבעיות כמו שימוש בסמים, שימוש בסמים, התמכרות והפרעות בסמים. זוהי אלטרנטיבה לצורות טיפול אחרות לטיפול נפשי הפרעות כמו סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית, כמו גם התמכרות, שימוש בסמים והתמכרות לסמים בילדים.

טיפול במוזיקה

הוא אחד משלושה סוגים של טיפול באמנות, האחרים הם טיפול באמנות וטיפול בתיאטרון. השתמש במוזיקה כדי לשפר ולשמור על ההערכה העצמית של האדם – הערכה, רווחה רגשית – וכישורים חברתיים כוללים האזנה למוזיקה ונגינה בכלי נגינה.

טיפול במוזיקה יכול להציע מגוון יתרונות על ידי שימוש בסוגים שונים של מוזיקה

כגון קלאסיקה, ג'אז, בלוז, פולק, פופ וג'אז – רוק. מחקר תרפיה במוזיקה תומך ביתרונות של הגדלת יכולתם של אנשים לעסוק בטיפול הרפואי שלהם, מתן תמיכה רגשית ללקוחותיהם ומשפחותיהם, ומספק להם מוצא להביע את רגשותיהם. מחקר על טיפול במוזיקה תמך ביתרונות של יכולתם המשופרת של אנשים לעסוק בטיפול שלהם וקידם בריאות נפשית ורווחה רגשית – הוויה, הערכה עצמית, כישורים חברתיים ואינטראקציה חברתית – בנוסף לתמיכה רגשית בלקוחות ובני משפחותיהם.
בכדי לבדוק עוד פרטים נוספים בתחום של היתרונות של תרפיה במוזיקה ומנשה בטיטו באפשרותך להעיף מבט ב- menashe.org.il

למידע אודות היתרונות של תרפיה במוזיקה ניתן לגלוש לאתר https://hsn.co.il/