יומן קבוצת אביב: חודש יולי באיטליה

28/6 -יום שלישי
נפגשנו בשדה התעופה בן גוריון ת"א בשעה 4 לפנות בוקר.
רותי שדמות יו"ר עמותת סוסי הקוורטר בישראל נתנה לנו הדרכה קצרה לגבי הסדנא שאני נעבור וכיצד להתנהג בחו"ל על מה לא לדבר ובעקר מה מותר ומה אסור ואיך לייצג את ישראל הכי טוב שאפשר. בשעה 7:45 המראנו מישראל ונחתנו ב"מלפנסה" שבאיטליה ב11:45 .
פרוצ'יו באדי (השופט , המאמן ובעל החווה ) אסף אותנו משדה התעופה ולאחר נסיעה קצרצרה הגענו לחווה המדהימה שלו שנמצאת ב"סומירגו".
המקום גדול ויפיפה , מלא עצים , פרחים ובעלי חיים.
ביום זה הכרנו את החווה שממוקמת על גבעה ירוקה המשקיפה על הרי האלפים שגובלים עם שוויץ. עזרנו לגלינה בטיפול והאכלה של הסוסים .
בגלל חוסר שעות שינה מטורף ( בגל הטיסה וכ'ו) הלכנו לישון מוקדם .

29/6 יום רביעי
התעוררנו בשעה 6:00 בבוקר, התארגנו והאכלנו את הסוסים.
האימון הראשון של הסדנא היה אימון showmanship ולאחר כשעה וחצי איכפנו את הסוסים ועלינו לרכב.
פרוצ'יו עבד איתנו על תנוחה נכונה של הגוף באוכף ומשם המשכנו לאימון horsemanship ובו ביצענו תרגילים שונים ויצירתיים.
כעבור שעתיים ירדנו מהסוסים והלכנו כולנו לנוח.
באחה"צ נסענו לקניון שב"ורזה" (שכרנו מכונית יום לפני), הסתובבנו לנו בשעה ובזבזנו חלק מכספנו. פרוצ'יו לקח אותנו למסע מרתק ברחובות העיר , שבו נכנסנו לכנסייה הגדולה והמרכזית בעיר , וכמובן שלא יכולנו בלי הגלידה של איטליה.
חזרנו בערב לחווה מפוצצים מהגלידה ב00:00 הלכנו לישון.

30/6 יום חמישי
קמנו בשעה 6 בבוקר, אירגנו את הסוסים ואת עצמנו וב8 בבוקר עלינו לרכב והמשכנו באימון ה horsemanship .
משם עברנו לשליטה על חלקי גוף הסוס (טוטרקים ,סיידפסים,סיבוב על רגל ציר אחורית סיבוב על רגל ציר קידמית וכ'ו).
באחה"צ הסטלבתנו בבריכה שפרוצ'יו בנה , חלק מהבנות השתזפו והבנים התשעשעו .
>נר< בערב גילינו שפרוצ'יו כמו כל אחד אחר צוחק משטויות של בני נוער ומשתטה יחד איתם.

1/7 יום שישי
קמנו ב6 בבוקר (שוב...) התארגנו לרכיבה והמשכנו משליטה על כל חלקי גוף הסוס למכשולי שדה (trail) כמו מעבר מעל קורות בשלושת מקצבים.
כעבור כמה שעות סיימנו לרכב.
נחנו צהרים ובערב יצאנו לסיבוב באזור ההרים ועצרנו ליד מנזר פעיל מימי הביינים .
אחרי זה הלכנו לטחון גלידה ב"ורזה" (שוב... =] ) וחזרנו לחווה 00:30 והלכנו לחרופ קצת עד הבוקר...

2/7 יום שבת
קמנו בבוקר בידיעה שזהו יום הולדתו של פרוצ'יו .
התלבשנו וירדנו במדרגות הביתן בו ישנו ושרנו לו שירי יומהולדת .
איכפנו את הסוסים והמשכנו בטרייל (פתיחה וסגירה שערים שונים) .
לאחר מכן עברנו לאימון reininig שהתחיל בהכנות להחלפות רגליים ומשם להחלפות עצמן . בצהריים אירגנו ארוחת צהריים גדולה וחגיגית לכבוד יום הולדתו של פרוצ'יו , אכלנו הרבה עוגות שדנה וגלינה קנו (עוגה... עוגה.. עוגה..).
אחרי ארוחת הפיצוץ ארבעה ילדים (שחר , אפיק , רחלי ושני ) הלכו לאגם שלמרגלות ההרים, וארבעת הילדים שנותרו (הילה , תאיר , רונית ואיתי) נשארו ונחו .
בערב תאיר , הילה , רונית וקפי (איתי) הלכו עם דנה לאכול פיצה דקה במיוחד בעיירה. וכשחזרו כולם הלכו לישון.

3/7 יום ראשון
כרגיל התעוררנו מוקדם בבוקר , האכלנו והכנו את הסוסים לרכיבה .
המשכנו בהחלפות רגליים , בספינים ובשליטה על מהירות הסוס ( ספיד קונטרול). לפני הצהריים ירדנו מהסוסים , שטפנו אותם ופרוצ'יו הגיע עם חבלי לאסו , איתם התאמנו אחד על השני ( וכמובן שפספסנו אך בסופו של דבר הצלחנו) .
בערב כל הקבוצה הלכה שוב לפיצה והפעם ברגל , נהננו מהנוף , ריכלנו קצת ( הרבה ) וכשחזרנו מהפיצה נשפכנו כל אחד למיטה שלו . אבל.... בשעה 2 לפנות בוקר העירו אותנו כאשר פרצה שריפה במתבן של החווה. חיכיננו להוראות הצוות מבלי להפריע ובשעה 4 לפנות בוקר שלחו אותנו לישון בידיעה שרוב החציר ועצי ההסקה של פרוצ'יו נשרפו.
נ.ב האש המשיכה לבעור במשך יומיים לפחות.

4/7 יום שני
העברנו את כל הבוקר בשיעמום מוחלט לאחר הלילה המטורף, ורק אחרי ארוחת הצהריים עלינו לרכב ליום שכולו עבודות בקר מהנות.
התחלנו את האימון עם cattle driving שהוא בעצם שליטה בעדר הבקר בעזרת זוג רוכבים. המשכנו ב ranch cutting שהוא הפרדת פרה מהעדר ושמירה על העדר מפניה.
כשסיימנו את האימונים המהנים החזרנו את הסוסים לתאים אכלנו ארוחת ערב ושחר ואפיק הכינו ערב בידור קורע ומצחיק!!!.
בבוקר נסענו למילאנו לחנות ציוד ענקית ולחנות תכשיטים של חבר של פרוצ'יו שמתמחה בצריפת תכשיתים בצורות סוסים מזהב ומכסף.
חזרנו לחווה בצהריים והתחלנו בסדרת ניקיות של הביתן בו התגוררנו .
נ.ב
ועכשיו שעותינו האחרונות בחווה : אפשר להגיד שהציפייה לחזרה הביתה גדולה.
קפי צועק שהוא מתגעגע לאמא . רחלי התחילה לבשל , אפיק מבקש שייצינו את שמו ביומן מסע של הקבוצה , שחר שר שירי אהבה , תאיר לא מפסיקה לדבר בטלפון , שני לא מפסיקה להתלונן שמרביצים לה ורונית? לא עושה שום דבר כרגיל.
ואני (הילה ) כותבת לכם כשכולם לא מפסיקים לחפור לי בראש . תאיר מבקשת לציין שגם היא עזרה בחלק נכבד מהכתיבה של יומן זה ותכלס..? זה נכון.

6/7 יום רביעי
בבוקר קמנו מוקדם, אספנו את דברינו ונסענו לדרכנו בחזרה לישראל .

לסיכום , הסדנא הייתה חוויה מדהימה ומלאת למידה הנאה וצחוקים (רונית חטפה בעיטה מפרה....) אוהבים הילה תאיר רונית קפי שחר שני רחלי ואפיק.